Friday, October 14, 2011

Kasih Allah buat Kekasihnya~


Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
"Allah berfirman (yang bermaksud): 
"Sesiapa yang memusuhi kekasih-Ku, maka aku menyatakan perang kepadanya.
Tidaklah seorang hamba mendekatkan diri kepada-Ku dengan sesuatu yang aku lebih sukai daripada apa yang Aku wajibkan atasnya. Tidak henti-henti hamba-Ku mendekatkan diri kepada-Ku dengan amalan-amalan sunnah sehingga Aku mencintai-Nya. Jika Aku telah mencintainya, maka Aku akan menjadi pendengarannya yang dengannya ia mendengar, menjadi penglihatannya yang dengannya ia melihat, menjadi kakinya yang dengannya ia berjalan. Jika ia meminta kepada-Ku, nescaya Aku mengabulkannya dan jika ia meminta perlindungan, nescaya Aku melindunginya. Aku tidak pernah teragak -agak dalam sesuatu yang Aku putuskan, seperti teragak-agaknya Aku untuk mewafatkannya sebab dia benci akan kematian sedangkan Aku pula benci untuk menyakiti hatinya."
 (Riwayat al-Bukhari, hadis sahih)



cinta Allah, tiada bandingannya
kadang kala cuma kita yang alpa
mencari cinta yang rendah nilainya
sehingga lupa keluasannya cinta-Nya


ya, Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi
 tetapkanlah hati ini dalam mencari cinta-Mu
peliharalah hati ini dari cinta selain-Mu
bawalah hati ini dalam dakapan rindu pada-Mu.


Allahu'alam.




p/s: nak pegang hati kuat-kuat bukan mudah macam pegang sesuatu di genggaman. Allah pemilik hati, mohon Allah yang jaga hati ini. insyaAllah.

No comments:

Post a Comment